Greu la deal cu boii mici (sau schiuri grele…)

Papagal in jos v1

Atențiune! Atențiune!

Individul Rucub Aenhim a spart blocada instituită de colonelul Razie și sub-locotenentul său (Pablo Neruda) la ieșirile din București spre munte !!!!

Infiltrandu-se în trenul CFR la orele 7 și 8 minute, reușeste să ajungă repede la poalele munților Bucegi!

Vremea potrivnică îi joacă feste, telecabina îl fentează si nu-l ajută să-si atingă ținta misiunii: Vârful cu Dor (de care suferim toti…) îl vedeti aici.

Acestea fiind spuse începe o cursă contra cronometru către scopul final!
ca
În cele ce urmează vom nota orele la care a fost zărit în diverse zone ale abruptului sinăian.

08:45 Telecabina Sinaia – cota 860 (liniște, pace, și afișe că nu funcționează…)

09:00 Strada Aosta, Sinaia, urcand grăbit,

09:30 Telegondola Sinaia – cota 1000 (montând de zor niste piei pe talpa schiurilor…

10:10 Curba în S de pe pârtia nouă, tot la deal!  (zvonuri că p’aci ar avea cuib o ursoaică…)

10:27 Cota 1400 (tot la deal…)

10:47 Drumul de vară, la intersecția cu partia Carp

Apoi i s-a pierdut urma… în ceață și ninsoare.

10:59 !!!! Au fost zărite niste urme de schiuri la ieșirea de pe Carp în Drumul de vară.

11:35 Este zărit din telegondola la jumătatea feții mari a Carpului…

12:29 Surpriză, la Cota 2000 apare din ceață pe sub linia Telecabinei… !!!! chiar el, Rucub Aenhim, fugarul.

Ne băgăm si noi în vorbă, și iată ce ne-a povestit….

“M-am hotărât aseară, să fac azi o tură de schi la Sinaia… prognoza nu arăta prea bine… dar știți cum e cu prognozele…. până la urmă iarna e iarnă, ninge, bate vântul etc… dar aerul și senzația când ești acolo sus sunt mai presus decât orice!

Hop în tren, repede din gara Sinaia la telecabină… pfff, închis! Vreme nefavorabilă.

Hai pe jos la Gondola… pe Aosta în sus … ninge frumos, frumoase și casele din Sinaia…

Gondola merge .. dar ia să dăm o tură până sus, per pedes… deși merg la schi în Sinaia de 33 de ani (…n-am ratat unul!) n-am urcat niciodată pe jos din Sinaia până sus la 2000.

Pârtia de jos foarte bună, 5-10 cm de zăpadă proaspătă… puf… din când în când mai trece cate un schior la vale!

Până la Cota 1400 faci cam 1h, e bine cand nu e lume multă pe partie (să nu te basculeze din greșeală vreun Tomba mioritic…) e chiar super pentru intro in schi de tură.. și nu numai.

De la 1400 în sus… azi, nimeni pe Drumul de vară! Nice feeling prin zăpada neatinsă…

Nici o urmă

Abia la intersecția cu Carpul au trecut vreo doi în jos.

Drumul de vară

Gata, o scurtăm, urcăm direct spre 2000… pe fața mare e o potecă oblică de jos spre dreapta (cred că traseul de vară) și pare mai “sigur” un pic.

Altfel, pe fața mare nu prea ai șanse să urci decât dacă ai un strat de zăpadă care să te țină… si să nu plece cu tine!

Spre Cota 2000, ceaţă

Pe traseul astă ajungi în dreapta stâlpului de telecabină de pe Carp, apoi ori ieși spre stânga în capătul de sus al feței mari, ori o tai pe fața mică, dacă ai aderență…

Puf sau Marfă?

Nasol cu ceața…. la un moment dat te amețește rău! nu mai știi care-i susu’, care-i josu’…. mai ales că tragi ceva la deal….

Pe Carp e bine să ai grija si să nu-ți cadă nimic, dacă o ia ceva la vale nu prea mai ai șanse, le găsesti la 40m mai jos!

Pe faţa mare a Carpului – ceaţăăă!!!

Mai sus, de la cantonul părăsit din buza Carpului ai timp să respiri pe traverseu în sus, apoi mai sunt cateva zone mai abrupte unde zig-zăg-uiesti… si voila, Telecabina 2000!

Telecabina 2000

Oricum ar fi vremea… muntele (si natura în general) îti dau o energie incomparabilă pe care nicio masinărie sau creatie a omului nu ti-o pot da!

De sus în jos acum… pârtieeeeeee!!!!, să schiem putin… prin căldarea de sub linia Cabinei (best snow – am mai spus-o), apoi tot în jos, drept: Carp, si pe traverseu în dreapta după ce treci de linia telescaunului Vf. cu Dor: Târle si Papagal.

Târlă în sus

Târlă în jos

Cam bate… la intrarea pe Târlă.

Papagal în jos

Salvamont avalanşă Sinaia – Papagal, 03.03.2022

În total 2 urcări cu cablu’ 1400-2000 si 4 ore urcare Gara Sinaia – Cota 2000.

Final destination Cota 1000…. Gara Sinaia. Contrar asteptărilor a iesit si soarele!

Pârtia nouă spre Cota 1000

Întotdeauna va fi soare după nori…. si pace după război.

Dupa-masă s-a curătat deodată tot cerul… pefect albastru! (conform prognozei trebuia să ningă toată ziua… sic!).

În tren, spre Comarnic

Cateodată e bine să risti putin…, să nu te iei după prognoză, n-ai ce pierde…(doar dacă e uragan, atunci stai ascuns!).

Asa că, dragi prieteni, familie, iubiti si iubite…. si orice ati fi si oricum v-ati numi… iesiti, nu stati, nu asteptati să vină muntele la voi.

Luati-l voi cu asalt, si mai ales iarna pe ninsoare! (si întrun mod diferit… drumetie pe schiuri, tură si coborare pe schiuri, explorare, nu doar downhill pe partie + apres-ski + potol…).

BTW, covrigii din Gara Sinaia (în stanga intrării) au rămas la fel de buni! Mai ales cand ti-e foame… se poate si fără Taverna S…. sau Cabana S…, avis gurmanzilor!

Şi… dacă eu pot, cu sigurantă puteti si voi.

Vă doresc curaj si tot înainte!

Detalii tehnice:
Cred că le stiti, plecarea dimineata devreme, întoarcerea în Gara de Nord în jur de 15:00. De ex. din Constanta la Sinaia faci 3 ore jumate cu trenul…”

Nota redactiei:
Astăzi a fost avalansă pe Papagal (pe văiuga din dreapta, nu pe firul principal)… au fost salvati, multumim Salvamont Sinaia!

Salvamont avalanşă Sinaia – Papagal, 03.03.2022

PS: Multumim Razie Egroeg și Pablo Neruda pentru mesajale inspirationale care au contribuit la scrierea acestor notite.